“Şirket yönetemez” diye iş göremez raporu verilir mi?

Rupert Murdoch

Çalıştığınız fabrikada bir işçi geçirdiği bir hastalık nedeniyle artık ayakta çalışamaz olduğunda bu durumu raporla sabitler ve kişiyi yeni sağlık durumuna uygun başka bir işe ya da bölüme alırsınız. Peki dünyanın en büyük şirketlerinden birinin yöneticisinin “gönüllü körlük” tanısıyla görevinden alınmasına ne dersiniz? Haber aşağıda! Demek ki, iş göremezlikle ilgili yalnızca “tıbbi endikasyon” değil “çıkar endikasyonu” da olabiliyormuş.

İngiliz Parlamentosu’nun çeşitli partilerden on bir milletvekilinden oluşan Kültür, Medya ve Spor Komitesi, 81 yaşındaki medya devi Rupert Murdoch’ın “şirket yönetebilme yeterliliğine sahip olmadığı” sonucuna vardı. Komite’nin raporunda, Murdoch’ın sahibi olduğu News International şirketi ise suistimallerle ilgili kanıtları kasıtlı olarak görmezden gelmek, delillerin üzerini örtmek ve yanlışları ortaya çıkarmak üzere yapılan girişimleri engellemekle suçlandı.

Bu raporun hazırlanmasına ilişkin süreç, Rupert Murdoch’ın şirketler grubuna bağlı “News Of The World” adlı bulvar gazetesi çalışanlarının “telefon dinleme” skandalıyla patlak vermişti.

‘Otorite zaafiyeti’

Haber patlak verdiğinde Murdoch, söz konusu gizli telefon dinlemelerinden haberdar olmadığını, konuya ilişkin bilgilendirilmediğini iddia ederek gazete yönetimini suçlamıştı. Komite, Murdoch’ın bu savunmasının gerçeği yansıtması durumunda bile, bunun ciddi bir otorite ve kontrol zaafiyeti anlamına geleceğini vurguladı. Raporda milletvekilleri, Murdoch’ın ‘gönüllü bir körlük’ sergilediğini belirterek, kendisinin uluslararası dev bir şirketi yönetmeye uygun olmadığı’ sonucuna vardı.

Komitenin üyelerinden İşçi Partili Tom Watson, bu kararın oy çoğunluğuyla alınmadığını belirtirken, Muhafazakar Partili bir başka üye Louise Mensch fikir ayrılığının siyasi farklılıklardan kaynaklandığını söyledi.

“Parlamento yanıltıldı”

Komite ayrıca oy birliğiyle aldığı kararda, News International’ın üç üst düzey yöneticisinin, News of the World gazetesindeki telefon dinleme vakasıyla ilgili Parlamento’yu yanlış bilgiler vererek yanılttığı sonucuna vardı.

Cinayete kurban giden İngiliz öğrenci Milly Dowler’ın sesli mesajlarının gazete tarafından dinlendiğinin ortaya çıkmasının ardından patlak veren skandala rağmen News International’ın tavrının tüm bu olan biteni hasır altı etmekten ibaret olduğunu kaydeden milletvekilleri, verilen yanlış ifadelerle İngiliz Parlamentosunun da yanıltıldığını belirttiler.

Rupert Murdoch, ünlü isimler ve cinayete kurban giden Dowler’ın da aralarında bulunduğu bir çok ismin sesli mesajlarının dinlendiğinin ortaya çıkması üzerine 2011 yılında News Of The World gazetesini kapatmıştı.

© Deutsche Welle Türkçe

 

 

Tags: , , , , ,

 
 

Share this Post



 
 
 
 
Add Comment Register



Leave a Reply